Щиро вітаємо Пасічник Ольгу Вікторівну, практичного психолога НВК ЗОШ І – ІІІ ст. – ліцей м. Добропілля — переможця II обласного етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм.
Розвивальна програма супроводу адаптаційного процесу учнів п’ятого класу «Art — дайвінг».
АНОТАЦІЯ. Адаптація – пристосування до нових умов чи вимог середовища,результатом якого має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності. Упродовж усього життя, з поступовим дорослішанням, дитині доводиться увесь час адаптуватися. Спочатку це дитячий садок, потім зовсімновий соціальний статус, нова сходинка дорослішання – перший клас.
Здається, тільки-но діти адаптувалися в початковій школі, як необхідно переходити до п’ятого класу, до середньої ланки школи. Одним із кризових періодів адаптації є перші місяці навчання.
Саме від адаптаційного процесу залежить розкриття інтелектуально – особистісного потенціалу учнів, формування та розвиток їх соціально – психологічних компетентностей, готовності до самореалізації. Діти цього віку потребують особливої уваги до себе.
Авторська розвивальна програма супроводу адаптаційного процесу учнів п’ятого класу «Art- дайвінг» забезпечує успішну адаптацію учнів у період переходу з початкової до середньої ланки загальноосвітнього закладу.
Розвивальна програма включає взаємопов’язані напрями: діагностична робота (виявлення дітей із низькою самооцінкою, невпевненістю в собі, у своїх силах та проблемами у взаємодії з іншими); аналітична робота; консультаційна робота (ознайомлення класних керівників та батьків із результатами діагностика, надання рекомендацій) та розвивальна робота.
Програма спрямована на розкриття особистісного потенціалу учнів, формування та розвиток їх соціально — психологічних компетентностей, формування готовності до самореалізації, розвиток когнітивної сфери та емоційно – вольової сфери, етичних норм та правил поведінки.
Складається з десяти занять. Кожне заняття містить в собі: вступна частина (ритуальне привітання, повторення правил роботи в групі); основна частина та заключна (ритуальна вправа на прощання та рефлексія).
Програма буде у нагоді практичним психологам та соціальним педагогам освітніх закладів.
Мета програми:створення умов для повноцінного розкриття особистісного потенціалу молодших підлітків, формування та розвиток їх соціально-психологічних компетентностей і готовності до самореалізації, розвиток когнітивної та емоційно – вольової сфери, етичних норм та правил поведінки. Сприяння позитивному входженню в нові умови основної школи,створення комфортного психологічного клімату у колективі, розвиток емпатії та комунікабельності учнів 5 – го класу.
Завдання програми:
- Сформувати та розвинутисоціально-психологічні компетентності учнів та готовність до самореалізації.
- Розвинути соціально-комунікативні уміння в учнів.
- Підвищити самооцінку молодших підлітків.
- Сформувати впевненість учнів в собі, в своїх силах.
- Сформувати навички позитивної взаємодії з учасниками освітнього процесу.
- Поглибити навички емоційної саморегуляції.
- Сформувати позитивну мотивацію до навчання в середній ланці.
- Сформувати вміння долати труднощі, досягати успіху.
- Сприяти збільшенню згуртованості класу та взаєморозумінню один до одного.
- Підвищення мотивації до навчання у школі.
- Розвиток комунікативних навичок.
- Підвищення вміння долати труднощі, досягати успіху.
- Підвищення впевненості в собі, у своїх силах.
- Розвиток емоційно-позитивного ставлення до школи.
- Готовність до самопрезентації та самореалізації.